Het is 09 sep 2010 18:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: VS executeert zonder bewijzen
BerichtGeplaatst: 12 mei 2007 14:09 

Ook Democratie,...

Executie ondanks twijfels over schuld

Een man van 53 jaar werd in 1982 ter dood veroordeeld wegens doodslag van een politieofficier tijdens een overval. Hij werd geëxecuteerd in Tennessee, hoewel er nog twijfel bestond over zijn schuld.

Dat meldden woensdag verschillende organisaties die zowel voor als tegen de doodstraf zijn.

Philip Workman werd dinsdagnacht met een dodelijke injectiespuit geëxecuteerd in de gevangenis van Nashville.

In de nacht van 5 augustus 1981 werd een restaurant in Frayser overvallen, niet ver van Memphis. De politie kwam ter plaatse toen de dader wegvluchtte. De overvaller schoot officier Ronald Oliver (43) een kogel door het hoofd. De man overleed ter plaatse.

Philip Workman werd het jaar daarna schuldig bevonden en ter dood veroordeeld. De verdediging begon verschillende keren een nieuw proces, omdat de politieagent ook geraakt kon zijn door de kogel van een van zijn collega's. Er werd geen ballistisch onderzoek uitgevoerd, geen van de twee collega's had de overvaller een schot zien lossen en de enige getuige ten laste had zich uit de zaak teruggetrokken.

Workman had nooit recht op een tweede proces, maar het eerste werd wel ettelijke keren uitgesteld. Hij verklaarde onlangs op een lokale televisiezender: "Ik vind het allemaal best erg. Maar aan de andere kant voel ik me zo moe. Het is tijd om er een einde aan te maken".

Workman is ondertussen de 18e geëxecuteerde gevangene dit jaar in de Verenigde Staten, en de derde in Tennessee sinds de herinvoering van de doodstraf in de deelstaat in 1976.

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 aug 2007 11:12 

De rechtspraak in de VS is zo langzamerhand ook een farce; goed voor de rijken; beroerd voor de armen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2007 18:21 

Ze zouden de VS burgers moeten bevrijden van hun dictatoriale en corrupte regering en rechtspraak.
Bevrijding dient te gebeuren zoals VS Irak zou bevrijd hebben, dus oorlog
En de VN dient niets te zeggen en te veroordelen, zoals zij dit ook niet met Irak hebben gedaan.

Akkoord Peter?

Said

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 okt 2007 20:34 

Citaat:
Ze zouden

wie is "ze" ?
volgens mij doet de VS dit zelf al in de volgende verkiezing; dit is uit eindelijk het zelf reinigend vermogen van een democratie;werkt soms wat traag maar uiteindelijk altijd beter dan met geweld van buitenaf (zie Iral)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2007 13:27 

Met "ze" bedoel ik de Islamitische landen of als deze omgekocht worden door het Westen om naar hun pijpen te dansen, de Islamitisch verzetsgroepen dan maar.
Zou nogal wat zijn vind je niet, alleszins in mijn ogen legitiem.

Said

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2007 14:26 

Citaat:
alleszins in mijn ogen legitiem.

net zo legitiem als de (in mijn ogen niet legitieme) aanval op Irak?

Profiel  

Berichttitel: good!!
BerichtGeplaatst: 21 jul 2010 08:28 

[url=http://www.grossistefrancais.commontresburberry-montres]Burberry Montres grossiste[url] Burberry Montres grossiste,
[url=http://www.grossistefrancais.commontresdmontres]D&G Montres grossiste[url] D&G Montres grossiste,
[url=http://www.grossistefrancais.commontresomega-montres]Omega Montres grossiste[url] Omega Montres grossiste,
[url=http://www.grossistefrancais.commontresrolex-femmes-montres]Rolex Femmes Montres grossiste[url] Rolex Femmes Montres grossiste,
[url=http://www.grossistefrancais.commontresrolex-hommes-montres]Rolex Hommes Montres grossiste[url] Rolex Hommes Montres grossiste,

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]